lördag 31 oktober 2009

Stickat lite också :-)

Jag har stickat en hel del på sistone, det är så mycket enklare att sitta kvar i soffan och ta fram en stickning på kvällen än att gå och sätta sig vid symaskinen. Särskilt nu när det är iskallt i syrummet, brr.

Tant koftas kofta går framåt, sakta men säkert. Den börjar bli tung och otymplig att sitta med i knät nu, så det är inte så ofta den får komma fram, tyvärr. Men det borde bli oftare för jag behöver den nu.



Jag stickade ett par benvärmare till H, att ha utanpå tights om man bara ska ut till bilen och in igen. Nu är det redan lite för kallt för att inte ta på thermobyxor, men de är fina ändå och går att använda när det är kallt inomhus :-)



Sen har jag stickat ett par torgvantar av Zauberballen också. Jag försökte nysta upp så att jag skulle få två likadana vantar, men rapporten upprepar sig inte exakt likadant någonstans på nystanet, så de blev lite olika, men det får duga ändå :-) Mönstret har jag tagit inspiration till härifrån Fast jag stickade mina ribbade hela vägen upp.





Inga kommentarer: