måndag 5 oktober 2009

Ny symaskin = produktion :-)

I torsdags fick jag min nya symaskin och i helgen har jag sytt en hel del :-) H hade dåligt med långärmade tröjor, så det blev några sådana. Tre tröjor i interlock blev det. De med äpplen och stjärnor i tyg som kommer från mjuka tyger. Molntyget kommer från JNY Design. Jag är mest nöjd med molntröjan, för stickningarna blev så fina på den. Jag kom på när jag hade sytt ihop tröjan att jag skulle testa att sy med den stängda overlocksömmen över ärmsömmarna och det gick jättebra, tycker jag i alla fall.



Jag försökte fånga en livebild med en av tröjorna, men det är inte lätt med en kameraintresserad unge :-)



Mormor hade också hört att H behövde tröjor så hon skickade hit en hon också :-) Tack!



Skönt att äntligen använda lite av alla tyger som ligger här och väntar på att få bli något. Nästa projekt blir byxor och någon swettisjacka har jag tänkt =)

3 kommentarer:

Jinxan sa...

wow vad fina

ja sa...

Dom blev ju jättebra!!! Duktig du är! Är hur sugen som helst på att göra åt några tyger ur mitt lager oxå, men tiden... suck!!!

Susanne sa...

Supermysiga tröjor!