fredag 2 oktober 2009

Ny symaskin!

Jag har alltid sytt på lånade symaskiner, förutom min fina emaljerade 50-talare som jag fick av mamma. Men på senare år och framför allt sedan jag började sy annat än gardiner så har jag lånat först mammas och sen syrrans husqvarnor. Båda är fina datoriserade maskiner med massor av sömmar men när jag stod inför valet att antingen köpa syrrans maskin eller en ny bestämde jag mig för att köpa en ny. Jag fastnade för Pfaff Select 3.0, en mekanisk maskin med övermatare. Jag beställde den från England i söndags och i torsdags kom den, snabbt jobbat. Tusen spänn billigare än i Sverige och med en massa extra tillbehör. 50 rullar tråd, extra undertrådsspolar, sprätt, symaskinsnålar och en väska av kabintyp, 5 saxar + säkert några fler småsaker som jag inte kommer ihåg just nu.
Nu har jag sytt ett par saker, inget är färdigt än dock, och hittills är jag mycket nöjd :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

oh, vad fin den ser ut. Hoppas snart hinna komma och provsy.
mamma

Bumblebee sa...

Precis en sån maskin funderar jag på att köpa. Skriv gärna och berätta hur den funkar. Är övermataren bra?
Åsa