lördag 14 mars 2009

Nålfiltning?

På kärringrallyt köpte jag också en tuss flerfärgad, kardad ull. Hade ingen aning om vad jag skulle ha den till, men kunde inte låta bli. Jag är ju lite materialsvag, faller gärna för nystan som är fina att se på eller känns mjuka och fina. Nu funderar jag på om jag ska nålfilta på lite "flames" eller nåt på mina stickade och tovade tofflor... Problemet är bara att jag inte har någon nål till sånt och egentligen inte vet hur man gör :-)Vi får väl se hur det blir...





Andra projekt som är på gång är två stickade saker, en sjal av resterna av mitt regnbågsgarn och en bolero stickad med björnbärsmönster. Björnbär är fint, men segt att sticka, tycker jag.





Så här ska boleron se ut när den är klar, möntret hittar man här

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du hinner med... Jag tucker din mössa av regnbågsgarnet va fin, å boleron va me jättefin, en sådan får du görna sticka åt mej me....
Ha de bra. Kram