tisdag 24 mars 2009

Flodhästtunika

Det här är vad man hinner med under H's samlade sovstunder på en dag. Nästan en hel tunika:-)Ärmarna är inte klara och inte fållen, vi får väl se om den blir klar när hon har somnat. Av ren vana tog jag brun mudd, fast jag egentligen hade tänkt mig att ha röd till de turkosa flodhästarna, men det blev bra ändå.
Mönster: Ottobre 1/09, strl 80. Jag har gjort ärmen kort istället för lång med mudd som i mönstret och struntat i fickan på magen. Jag tror att jag ska kanta ärmen med mudd.
Tyg: Flodhästinterlock från jofotex



Färdig tunika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint!!! Önskas: två linnen alt t-shirts i samma tyg i stl 62 o 80!!! ;)

Anonym sa...

Nu missade jag namnet igen, men du vet va... ?!??! KRAM

Älskade Hjärtegryn ® sa...

snygg klänning!