söndag 29 mars 2009

Kusintunika

Kusin E fyller 5 på tisdag och jag har sytt en velortunika åt henne idag. Velouren med stora ringar har jag haft ett tag och gått och funderat på vad jag ska göra av den. Det är tre stora ringar på en bredd så jag har två kvar. På bakstycket och ärmarna har jag använt enfärgad grå velour i samma nyans som bottenfärgen på framstycket. Tyvärr lyckades jag klippa ut två vänsterärmar först så det gick åt lite mer tyg än jag hade tänkt mig, men annars flöt det på väldigt smidigt.
Mönstret kommer från Ottobre nr 6 2007. Ett nummer som innehåller en hel del helt hysteriska klänningar. Men när jag började titta så fanns det faktiskt en hel del användbart, bl a en omlottbody och dufflar till både stora och små. Tyget kommer från Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn, mudd från Stoff & Stil.

Inga kommentarer: