tisdag 30 september 2008

Vi har blivit invaderade

Det ser ut som kriget hemma hos oss. Jag tror faktiskt att det är ett korrekt användande av uttrycket. Kakelugnsmakaren ringde i söndags kväll och sa att han skulle komma dagen efter. Igår kom de och började täcka in hela huset i papp och plast. Jag åkt hemifrån när de hade täckt in golven, när jag kom hem var nästan hela tv-rummet och sovrummet fyllda av ett slags presseningstält. Det går i princip inte att komma in i något av rummen. Fast när han var här och kollade inför renoveringen menade han att det skulle visst gå bra att ligga kvar i sovrummet. Jomenvisst!

Fast vi klarar oss bra ändå, vi sover hos grannen, dvs svärisarna. Men det blev lite hastigt och lustigt igår kväll, så idag är jag här och försöker leta upp vilka grejor vi behöver. Dessutom ska jag försöka packa eftersom vi åker till Polen imorgon kväll. Ska bli skönt att vara hemifrån medan de stökar som värst här...
De vädrar ur ganska bra också så här ligger lilla skrutt och sover under min jacka...

1 kommentar:

Anonym sa...

Trots oredan ser lillan ut att må gott. Skönt med farmor och farfar i nästa hus.
Mormor