torsdag 11 september 2008

Sele

Jag har sytt en sele. Meningen är att jag ska kunna bära H på ryggen i den och det går bra. Förutom att jag inte vågar sätta i henne själv än. Dessutom är hon lite för liten för att orka hålla uppe huvudet någon längre stund. Men idag fick jag lite hjälp att få upp henne och då gick det bra att sitta i den en stund. Det funkar även att ha henne på magen i den, igår hade vi den med till biblioteket och då somnade hon i den så nu är den godkänd :-)



Tyget på selens ryggpanel är en halv duk från Hemtex, övrigt material tyget Lenda från Ikea och i axelbanden har jag sex lager av den tunnaste fleecefilten från Ikea. Spännen och nylonremmar kommer från en slaktad Haglöfsryggsäck.

Jag är nöjd och kommer kanske sy någon mer sele, men då i något lite mer smutståligt tyg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det ser ju ut som hon trivs i den.
Ha en bra helg! Mormor

Anonym sa...

Hejsan!!
Hon verkar ju gilla de, så nu är de bara att ge sig ut i skogen å leta trattisar till mej =)
Tildan