lördag 27 september 2008

Glada kor och ryggbärning

Vi bor mitt emellan två kohagar, ibland känns det som om man bor i kohagen. Igår förmiddag gick jag till postlådan och såg över axeln hur det gallopperades i ögonvrån. När jag kom tillbaka konstaterade jag att det inte var innanför stängslet som det gallopperades, utan i trädgården... In och leta reda på numret till grannen som har sina kvigor i hagen. Det var tredje gången på några dagar som samma kviga var ute så snart får hon nog flytta hem till ladugården. Så här såg det ut:

Där står kompisarna och undrar vad hon håller på med.

Idag har jag för första gången testat att knyta upp H på ryggen på egen hand. Det gick ganska bra, ingen fantastisk knytning, men hon satt kvar i alla fall. Ska träna mera samt skaffa en bättre sjal, har sålt av alla utom denna så jag är lite sjallös för tillfället.

Inga kommentarer: