onsdag 14 januari 2009

Tygfrossa

Efter någon vecka med garndille var det igår dags att nära min andra last, tyg. Jag och glis åkte till Ulricehamn för att handla tyg hos Andersson & Hjalmarsson. Det blev en del tyg, kan man säga:

Lite från stuvlådan, det vita och det rutiga är lite större bitar. Det vita ca 25 cm på full bredd och det rutiga var nog ungefär en halvmeter, lite svagt i det gröna trycket på ena sidan, men vad gör det? Det övriga är småbitar, blir förmodligen mössor av dem.

Stjärnor. Den verkliga anledningen till att jag åkte dit, tycker att de är så fina och de har inte sålts tidigare. Men nu när klädföretaget som "äger mönstret" ska byta kollektion så säljs tyget som är över. Jag tycker att de är superfina. Köpte mest av det med röda stjärnor, det med orangea är lite giftigt för stora plagg tycker jag :-)


Det här tyget med stora ringar föll jag pladask för, men kunde först inte komma på något användningsområde för barnplagg. Men när jag gick runt lite bland kläderna hittade jag små förklädesklänningar uppsydda i just det tyget, så då kunde jag inte låta bli att köpa med mig en bit.


Petrolfärgad velour och matchande trikå till över- och nederdelar.


Det här tyget bytte jag till mig mot en bit av mitt äppeltyg som jag fyndade för ett tag sedan. Jag är väldigt nöjd med bytet, en stor bit av tyget julvår av Sanni Salonen från Borås cotton. Tack byteskompis!

2 kommentarer:

kajsa sa...

Vad fint det sista tyget var. Jag har hennes mönster "Ekerö" i köket. Det är lite likt, samma stuk på blommorna. Underbar velour också, vad synd att jag inte visste att stjärnorna fanns nu. När jag hade bulvan till A&H sist så såldes de inte på metervara.

Kristin sa...

Skynda dig att be melon köpa åt dig, det finns bara just nu när klädföretaget som har haft mönstret ska byta. det var jättelite kvar på rullen med röda stjärnor och mer av de oreanga. Sen fanns det vitt med silverstjärnor också. Det är nog sista chansen att få tag på det... Det med röda stjärnor fanns det gott om småbitar av i stuvlådan också. 80:-/kg. De som emmiez hade sytt byxor av ;-)