lördag 17 januari 2009

Muddbyxor

Idag sov H i övr 2 timmar på förmiddagen, så jag fick tid att sy ett par muddbyxor. Det orangea velourtyget köpte jag förra gången vi var på A&H men det har inte blivit något av det förut, eftersom det är så svårmatchat. Nu råkade jag köpa en body på rean som passar perfekt. Mönstret jag använde var form 1 från meedoms bok storlek 74. Fast eftersom det är anpssat för resår i kanaler tog jag av lite på långden och i midjehöjd. Mudden är Stoff&Stils bruna. På den övre bilden är byxorna jämförda med ett par från Lindex i strl 74. Lite skillnad, men affärerna har ofta sina storlekar upp till 74 cm, medan meedoms mönster är från 74 cm lång. Byxorna passar i alla fall bra och har lite plats att växa i också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga byxor och söt liten H.