lördag 20 mars 2010

Vad jag sydde till lillkusinen

Det har ju gått ett tag nu, idag är han två veckor :-) Vi var där och hälsade på när han var en vecka gammal och hälsade på och överlämnade presenterna. Jag oroade mig att bodyn var för liten, han vägde ju faktiskt fyra kilo när han föddes och verkar ha suttit fast som en sugfisk på syrran sen dess. Jag tittade på bodyn, sydd i strl 62 enligt Ottobres mönster (och som alla som sytt efter de mönstren vet så motsvarar det minst strl 68) och tyckte att den såg så pytteliten ut och oroade mig för att den skulle vara trång. Det är helt otroligt vad fort man glömmer hur små de är när de är nyfödda. När jag kom dit såg jag ju genast att det nog skulle dröja ett tag innan han kan ha bodyn
senyum
Byxorna är sydda med en applikation som jag klippte ut från djungeltyget och den sitter egentligen på rumpan, men jag ville visa bodyn och byxorna ihop.

4 kommentarer:

jea sa...

Superfint Titti!!! Ljuvligt tyg, o va fin tigern på rumpan är! :)

HannasHörna sa...

Hej!

Titta in till mig. Kram

Henrietta sa...

Så fina kläder!

nitsirk sa...

Å så skoj att du har sökt dit!! Jag håller alla mina tummar för att du kommer in :)