lördag 6 mars 2010

storasysterpresent

Vi väntar på en lillkusin, men den behagar inte komma ut och visa vilket tyg som är lämpligt att sy av, så under tiden sydde jag en tröja till den blivande storasystern.



Tyget kom jag över hos Mjuka Tyger på syfestivalen, det känns härligt vårigt i färgerna, särskilt med den limegröna mudden. Sprundet i halsen såg jag hos gekko och ville prova, men det krävs nog lite mer övning innan det blir lika snyggt som hennes, men jag är nöjd ändå.

H har fått ett par nya byxor också. Också detta tyg är från syfestivalen, fast från MG-tyger. Härlig brunrandig velour med riktig 70-talskänsla :-)



>


3 kommentarer:

Anonym sa...

Lillkusinen är på gång....
mormor

Kristin sa...

Yes!!!

Anonym sa...

Jättefina byxor och tröja! Jag klämde på det brunrandia men föll för ett lilarandigt istället. :)