onsdag 6 januari 2010

Lilla Chewbacca och hund i kläder :-)

I eftermiddag har vi varit ute och åkt pulka och grillat, mycket trevligt, men kallt som sjutton. Tur att jag var i stan och handlade varma skor till mig och varm mössa till H. Jag kunde inte motstå pälsmössan, fast hon ser ut som en liten Wookiee i den :-) Eller kanske mer en Ewok



Hunden tyckte inte om kylan, hon ville bara sitta i husses knä, så när vi kom hem satte jag igång att transformera en gammal tröja till hundtröja.
Här är den sorgligt missfärgade tröjan innan jag påbörjade slakten.



Och här den nästan färdiga hundtröjan. Den ska kortas av lite i bakkanten och så ska jag sätta benremmar på den bak. Hunden verkar hyfsat nöjd i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken tur för hunden att hon har en händig matte.