torsdag 9 juli 2009

lite tyg och klädfynd

Jag har handlat lite på Tradera de senaste veckorna och kommit över ett par gamla 70-talstyger.
Ett klövertyg:
Och ett med ett fantastiskt landskap:

Klicka på bilden för att se hela.

Så här i reatider kan man ju hitta en del fina kläder också och på Lindex sprang jag på en härlig dress i stretchfrotté. Tyvärr fanns det bara alldeles för stora byxor till, men jag klippte bort muddarna och kortade av benen. Så här fint blev det:
Modellen är dock inte så nöjd just vid fototillfället :-)
Jag sprang på en klänning till A&A:s bröllop i september också, då måste man ju passa på att handla så att man slipper leta som en galning en vecka innan. Det fanns bara en i rätt storlek och den hade sömmen gått upp på vid dragkedjan så jag fick 20% rabatt för att sy fast den igen, lätt som en plätt:-)

Inga kommentarer: