söndag 25 januari 2009

Kanintröja


Jag har sytt min första tröja. Är hyfsat nöjd, men inte riktigt, tycker inte att "böjarna" blev som de skulle vid muddkanterna, men ett helt ok första försök, tycker jag. Tyget kommer från jnydesign, men är färgat med nitors fuchsia, samtidigt slängde jag i en bit av Stoff & Stils stretchjersey också till ärmarna. Mönstret är från senaste Ottobre och jag kan rapportera att det varken är brett eller kort i modellen som det ofta är med deras mönster. Jag har använt H's nuvarande storlek, 74 och den är näst intill perfekt i storleken. Ärmarna var dock lite långa, så jag kortade av dem lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig färg det blev! Jättefin tröja.

Therese sa...

Hej hej! Hittade hit via sytråden på FL, alltid kul med en ny bloggbekantskap!!

Den här tröjan blev jag jätteavis på - tyget är ju dessutom jättesnyggt färgat!! Du råkar inte ha en stuvbit över som du vill byta eller sälja mot något annat =).

Hälsn Therese