fredag 7 september 2012

Färgat lite garn :-)

I torsdags var jag och barnen hos en slöjdvän och träffade ytterligare ett par slöjdintresserade. Vi testade att färga garn under handledning av K som fick handleda ganska mycket, det är svårt att lära sig nya saker när man har minst ett barn hängande i benen :-) jag testade iaf att färga "prickigt" garn i färger som inte direkt är vanliga för mig, men de är färgade för att bli något till H som är i den rosa perioden just nu. Det blev alltså ett cerisefärgat garn som sedan förseddes med påsklämmor lite varstans och färgades över med blått. Resultat, lila garn med cerise prickar.
Garn på tork på varmvattentanken :-)
Nystat och klart
Provlapp som visar mönstret. Jag är nöjd :-) Egentligen gillar jag inte snabbskiftande garn, men när det är blixtsnabbt skiftande blir det en effekt som jag gillar till små projekt. Det här ska bli ett par vantar till H.

För mitt eget minne: Stickor nr 4, 16m på 10cm, 20varv på 10cm

Inga kommentarer: