fredag 15 juli 2011

Långt mellan inläggen

Det går långt mellan inläggen här, och bättre lär det nog tyvärr inte bli. Jag har fullt upp med barn och renovering och till hösten ska jag både jobba och plugga, har fått en textillärartjänst på 60% samtidigt som jag ska slutföra min textillärarutbildning. Både kul och lite jobbigt känns det. Har ju en bebis som bara är 8 månader och det lär nog bli tajt med tid med allt som ska göras till kursen, samtidigt som jobbet ska skötas och barnen få sin tid. Så med lite tur blir det några spridda inlägg om det jag gör i kursen under hösten och kanske lite om renoveringen, men inte mycket mer.

Här kommer iallafall några bilder från sommaren, inget sytt, men lite renovering och en liten goding i härlig sjal :-)


 Målat fönster... Massor kvar...


Utsikt från köket ut i det som ska bli vår nya matplats, där stolpen står mitt i bilden ska utrymmet delas av och andra delen ska bli grovingång.


Här är det som var mitt syrum förut, maskinerna och allt material har tillfälligt flyttat upp på övervåningen.


Här stod tills för ett par dagar sedan ett mycket fult garage...


Min lilla godbit i finaste sjalen



Regniga kvällar som den här njuter vi av att ha kakelugnarna funktionsdugliga :-)

Inga kommentarer: