lördag 5 februari 2011

massa på gång, men dåligt på bloggfronten

Jag gör massor hela tiden, men hinner/orkar inte riktigt underhålla bloggen. Dels är det ont om tid och dels tycker jag att det är lite krångligt, framför allt att skriva något längre, oftast är ena armen upptagen av antingen bebis eller storasyster. Då är det så mycket lättare att bara ta en bild med mobilen och slänga upp på facebook istället.
I textilslöjdskursen håller vi nu på med lappteknik, kvilt och applikationer, många småprojekt blir det. Tänkte bjuda på några bilder av det jag har gjort hittills, men det blir utan några vidare kommentarer, lillebror ligger och sover på min arm :-)

 Pennfodral i qrazy quilt, la ut tygbitar på en bit vlieseline och strök fast, sydde sedan olika dekorsömmar runt alla skarvar. Riktigt kul, faktiskt.



Detta ska såsmåningom bli ett fodral till mina knitpro-stickor, mycket klurande går åt för att få det bra. Har frihandskviltat i blomkonturerna. Grillvadd emellan för stadga och skydd.



Grytlapp i blockhusteknik.


En liten kudde i skarvsöm.


Detta ska bli en applikationsövning, ugglekudde :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Roliga projekt. Ugglekudden blir min favorit!

HannasHörna sa...

Hej vännen!

Jag pendlar hela tiden framo tillbaka. Jag har tittat på pips tapeter med. De är underbara. Jag funderar på en med blå/turkos bakgrund till sovrummet.

Går det trögt med renoveringen?

Hoppas att vi kan ses snart. Jag kommer ju ha lite mer tid och ork i höst när jag inte läser. Men just det. Det kanske inte du kommer att ha.

Kram

Kristin sa...

Hanna: Det är lite trögt på renoveringsfronten ja :-/ Förhoppningsvis ska ju kök och badrum/tvättstuga bli gjort i vår, men det är så mycket att göra här att man inte vet var man ska börja med sen... Det är möjligt att jag har det lite lättare i höst, då kommer H gå på dagis några timmar i veckan och E går att lämna bort några timmar så man kan få jobba lite ifred. När ska du börja jobba igen?

Karin sa...

Hej!
Du anar inte vad glad jag blev av att höra om utbildningen på distans. jag vill veta mer!!!
Lägger till dig på min blogglista, så kanske vi kan höras? Ha en skön kväll!

Maria sa...

Crazy quilt verkar kul. Inte lika petigt som vanlig lappteknik kan vara...