onsdag 1 december 2010

En lillebror!

För drygt en vecka sedan kom han äntligen, lillebror. En vecka försenad, precis som storasyster.
Trots att han sover som en stock på dagarna hinner jag inte med mycket pyssel, har ju en 2,5åring hemma att ta hand om också. Men lite har jag sytt. Det senaste är små presenter till dagispersonalen. Jag började med dem redan innan lillebror kom, när jag var hemma och H var på dagis några timmar/dag, sen gjorde jag någon medan jag hade värkar och H var hos farmor och den sista blev klar idag, medan E sov och H klippte små tygbitar :-) Mönstret hittade jag här, men jag har sytt dem fodrade och lagt till en rem. Lättfixat, men tar ändå en hel del tid när man bara får vara vid korta stunder i taget. Nu ska vi fylla dem med lite godis och kort som H har målat och stämplat på.
Igår roade jag mig med att rita mönster till en klänning till mig själv, min syster ska gifta sig om några veckor och att få tag i en klänning till vettigt pris som funkar att amma i och dessutom trollar bort en "en månad efter förlossningen-mage" är ju lättare sagt än gjort. Så nu kommer mamma hit en dag i nästa vecka och hjälper mig att sy, hoppas bara att vi klarar ut det, för jag valde chiffong som yttertyg (under ska det vara en klänning av viscosejersey är det tänkt) och när jag fick hem det insåg jag att det nog inte är det lättaste att sy i... Så om någon råkar ha några tips så är de välkomna :-)

1 kommentar:

Y sa...

stort grattis till toksöt liten kille!