söndag 13 september 2009

long time, no see

Det var länge sedan jag skrev något nu, jag har börjat jobba och har prioriterat pyssel framför bloggande på kvällar och lediga stunder. Men nu är det dags för lite gott och blandat :-)
Här kommer lite bilder från idag;



Vi har just kommit hem från en svamppromenad, en entimmes promenad, men det blev ingen lång sträcka, för hinken blev full på bara ett par ställen :-)



Minsta lillsyrran har varit här både igår och idag. Igår var hon här och fick hjälp med håret när hon skulle vara värdinna på ett bröllop, tyvärr fick jag ingen bild på håret då, men så här såg det ut idag. Inte så illa det heller...



Även min andra syster med familj har varit här idag, hon blev klippt och slingad :-)H's kusin A var med och busade. Den prickiga tunikan som H har på sig har jag f ö sytt ganska nyligen, gjorde det för att testa mönstret innan jag vågade mig på att klippa i pirattyget. Men när jag väl hade gjort pirattunikan så visade den sig vara för stor även till kusin A, som är 9 mån äldre :-S Jag vet inte riktigt hur det gick till, den prickiga passar ju perfekt

4 kommentarer:

Jinxan sa...

Vad trevligt med ett inlägg!! :)

Anonym sa...

Har väntat på dej! :)

Anonym sa...

Hej vännen!

Jag känner igen det där. Det blir fullt upp när man börjar jobba. Själv jobbar jag 60 % och pluggar textil slöjd 50 % . Det hade passat dig perfekt. Själv har jag det lite tufft eftersom jag inte har så mycket förkunskaper men det ska nog lösa sig:) Här hemma håller vi fortfarande på för för fullt. Vi ska snart börja med övervåningen. Vi måste som sagt ses snart. Vi kanske ska bestämma en söndag framåt.

Kram så länge/Hanna

Kristin sa...

Hanna: Jag kommer gärna och hjälper dig om det är något jag kan göra, eller om du kommer hit :-)