tisdag 16 juni 2009

hmm, nya stickprojekt...

Inget gammalt är avslutat, men det är ju alltid kul att testa något nytt... Jag har hoppat på tant koftas knit along på en kofta stickad uppifrån och ner. Eftersom jag har några påbörjade projekt bestämde jag mig för att sticka en minikofta till H istället för en till mig. Det verkar funka ganska bra att sticka lite på känn och det bästa av allt är ju att det inte blir någon montering förutom att sätta i knapparna:-)



Jag har börjat sticka på en spetssjal också. Det är det första jag gör i spets så det går långsamt fram, men det ska bli väldigt kul att se hur det blir. Jag stickar med lienes Yak ull efter det här mönstret.

3 kommentarer:

fale artut sa...

Men så fin modell på kofta och fotomodell!
Och så avundsjuk jag är på ert hus, jag älskar torn!
Förstår att det är mycket jobb men oj, så bra det blir! Håller alla tummarna!

Linda sa...

Gud vad gulligt det var med en kofta till söta barnet. Jag önskar mina barn ville ha nåt stickat ibland, men icke sa nicke.... Tänk den där sjalen du har börjat på satt jag och tittade på igår. Jag tror jag slår till med en gång. Ser ut att bli jättefin :).

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag blev så glad då jag fick se en barn uppochner!
Han är underbar i sin kofta