måndag 27 april 2009

Mitt första stickade vuxenplagg!

Jag har stickat en bolero till mig själv! Det är det första plagget jag har stickat till mig själv så jag är ganska nöjd med mig själv. Nu ska jag bara fundera ut vad man använder en bolero till ;-)
Mönstret kommer från garnstudio och den ska egentligen stickas i Drops Alaska, men jag har stickat i svarta fårets raggsocksgarn. Lite synd så här i efterhand, hade hellre haft ett rent ullgarn, men när jag började vågade jag inte köpa på mig dyrt garn, eftersom jag inte visste om det skulle bli klart. Boleron väger 306g så det är väl garnåtgången.




Nu ska jag bara sätta fart med den här

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin den blev, och va duktig du är.
Mamma

metamorphosis sa...

Stiligt!
Gillade hur kanten och kragen är i ett stycke så där, det är så fint!
Modigt att sticka et riktgit plagg också!

Anonym sa...

Vad du kan!!! Jag är imponerad!!! Själv kan jag ju inte sticka alls men har en svärmor som gärna stickar åt mig...

Kram Kusin L