fredag 13 februari 2009

Prickar och flodisar

Igår fick jag ett jättepaket från Jofotex, 5kg tyg! Nu var det mesta inte till mig, utan ska vidare, men tre meter flodhästtyg ska jag ha. Lagom tjock och fin interlock i härliga färger.

Och idag kom det ytterligare ett tygpaket på posten. Denna gång med prickig trikå och en bit väldigt tjejig camo. Det är pappa som har önskat till H :-) Detta tyg kommer från mischas stoffeke i Tyskland och det är Kaja som har ordnat sambeställning, stort tack för besväret, åtta stycken var vi som beställde tillsammans. Jag gissar att det var en del pyssel att få ut rätt tyg till alla:-)

5 kommentarer:

Henrietta sa...

Flodisarna är så himla mysiga!!

Anonym sa...

Vad ska det bli av dom? (Ps får du över tar jag gärna lite... ;))
Stor alla hjärtans kram till dej o de dina!!!

Anonym sa...

haha - anonym gick ju inte att fylla i ju... Jea var det ja!!!

kajsa sa...

Vad fina MS-tygerna var. Är de prickiga i samma kvalitet som camotyget?

Kristin sa...

De storprickiga är nog ungefär lika tunna som cammon, men mer sormalstretchiga. Det småprickiga är liite tjockare och har en mer "stickad" känsla, tycker jag :-)