tisdag 30 december 2008

I stickkorgen...

Jag lovade ju att visa upp mina senaste garnköp och stickprojekt. Nu har jag fotat, så här kommer en rapport:
De här garnerna köpte jag härom dagen


Det bruna och det petrolfärgade är svarta fårets raggsocksgarn som jag köpte för 20 kr/nystanet. Det vita garnet hittade jag på Europris 100% superwashull för 13 kr/nystanet. Det fanns faktiskt en hel del att välja på där för mellan 12 och 17kr/st. Trysilgarn heter märket och det ska bli benvärmare av det är det tänkt.

Av petrolgarnet ska det bli en halsvärmare och en mössa har jag tänkt. Halsvärmaren är halvfärdig och fick flätor eftersom jag ville testa om ja kunde göra det. Inspirationen till halsvärmaren kommer från hello mustafa
Av det bruna garnet ska det bli en väska med flätor på, mönstret finns här
Den här strumpan väntar på att kompisen ska bli klar, men foten är klar och det är bara en massa ribb kvar att sticka så risken finns att det dröjer, för det var verkligen jättetråkigt att sticka på strumpor som räcker upp till knäna. I fortsättningen ska jag sticka allt som ska ha en maka samtidigt på lång rundsticka med magic loop. Beskrivning på strumpor från tån finns härBarbros sida finns f ö massor av stickbeskrivningar.
Förutom alla dessa projekt vill jag sticka en dragspelsbasker
De här mössorna hittade jag på garnkorgen Jättefina mönster och färger tycker jag, men jag är nog inte riktigt mogen att ge mig på mönsterstickning än.



Det blev ett långt inlägg, jag återkommer när något av projekten är klara...

2 kommentarer:

kajsa sa...

Åh, halsvärmaren kommer bli skitsnygg! Vad smart att sticka en sån som "provlapp" Jag ska nog sno din ide :-)
De där mössorna har jag också spanat på, men känner inte heller att jag är redo för mönsterstickning. Jag tror dessutom jag ska sticka ett par pulsvärmare som första mönsterstickningsprojekt.

Anonym sa...

Nackdelen med pulsvärmare är att de är i par... Jag har just fått hem mössmönstret. Helt otroligt fint, jag är jättesugen!