lördag 24 november 2012

Garnprojekt på gång just nu...

Jag lider av en stor lust att starta nya projekt och en lite mindre lust att avsluta dem. Det gör att jag har ganska många projekt på gång samtidigt, mer eller mindre aktiva.Tidigare i höstas repade jag upp några projekt som bara låg och gav mig dåligt samvete, men sedan dess har jag startat upp några nya..

Vante, en är klar, sånär som på att fästa trådar. Det tycker jag är tråkigt så då började jag på en scarves i Noro sekku istället...


Inte så aktiv just nu är den här virkningen, en massa rutor i drops delight som jag satte igång med helt planlöst i somras någon gång och nu har de legat ett bra tag men kom fram idag när jag städade i mitt lilla sybord.


Den här sjalen började jag på i somras och den var väldigt aktiv under ett par månader, tills garnnystanet plötsligt tog slut och jag inte orkade leta fram nästa. Sen blev den liggande. Men nu har jag plockat fram nystanet och dessutom hittat fusklappen så att jag vet var i mönstret jag är, så nu är det bara att fortsätta.


Bjuder på ett avslutat projekt också, en väst eller vad man ska kalla det, i drops Andes. För tjockt garn för att vara skönt att sticka i. Jag är egentligen inte så förtjust i så grovstickade plagg heller, men västen värmer väldigt skönt så den har blivit ganska flitigt använd här hemma. Jag tänker mig att den ska få bli jobbkofta, för på mitt arbetsrum är det alltid svinkallt och ibland måste man ju faktiskt sitta därinne och skriva lite på datorn och det är inte skönt att göra när man sitter och huttrar.

Någonstans i gömmorna ligger en "fritt etter fana" utan ärmar, men jag har stickat om den första ärmen tre gånger, så jag orkar inte med att göra klart den och jag klarar inte att repa upp den heller, för om den blir klar kommer den bli så fin. Måste bara komma på en lösning på ärmen, för jag kan nog inte följa mönstret och bli nöjd.

Inga kommentarer: