onsdag 30 juni 2010

Midsommar

Vi har tillbringat helgen på Öland med goda vänner. Vi var 8 vuxna på ett barn, ganska lagom :-) Jag har hunnit sticka en hel del på en flätkofta som jag ganska nyss har påbörjat. Ett helt nystan och lite till har omvandlats till koftbakstycke under helgen. Garnet är Drops angora tweed.

Mönstret kommer från knitscene och så här ska den se ut när den är klar:



Till midsommarfirandet sydde jag en klänning till min sommartjej. Tyget har jag köpt på tradera och det är så fint att jag knappt vågar klippa i det, men man har ju ingen glädje av tyg som ligger nerpackat och är fint...

Fram och baksida på klänningen:




2 kommentarer:

Henrietta sa...

Vilken underbar klänning! Så sommarfin!

Slow-Eva sa...

Superfin!
Jag känner igen det där med att inte våga använda tyger. Jag tänker ofta att jag kanske kommer på något annat bättre att sy i just det fina tyget. Men det kommer mer tyger. Det gör ju det :)