lördag 16 maj 2009

Små sparkbyxor

Jag har sytt ett par byxor till ett par kompisars bebis. Det har varit lite knepigt med knapparna som ska sitta i muddremsorna, men jag har fått fin hjälp av glisjox som har en rejäl knappress. Undrar om makens laddpress skulle kunna stå till tjänst som knappress också?
Tyget är det gula flodhästtyget från Jofotex och jag har kantat med brun mudd från Stoff & Stil. Mönstret är från Ottobre nr 1-09, fast det var från början en overall med dragkedja i ryggen. Jag har ändrat och gjort ärmlöst och istället för dragkedjan har jag satt knappar på ena axeln.
Hoppas att de ska gilla den, Linnea lär ju bli ganska ensam om den i alla fall :-)

1 kommentar:

Susanne sa...

Linnea bara älskar sparkbyxorna! Hon älskar dessutom att sparka, hon kommer sparka mycket i dem! Tack Titti!